HTML

Christmas

Karácsonyi készülődés, díszek csere-beréje, eladása. Karácsonyi képek. Karácsony után pedig minden ami egy kicsit is szebbé teszi az életünket.

Friss topikok

2007.11.19. 16:37 ice_nic

Székelykáposzta másképp

Sziasztok!

A legtöbb családnál tipikus karácsonyi ételnek számít a székelykáposzta. Azonban sokan megtagadják maguktól, illetve kihagyják a menüből, mert túl zsíros, túl tömítő, túlzottan nehéz étel. A fogyókúrázóknak sem használ igazán:) A székelykáposztában található alapanyagok egészségesek. Hazugság, hogy nem. A savanyúkáposzta tele van C vitaminnal. A jó kis zsíros húst pedig helyettesíthetjük sertés karajjal, combbal vagy akár csirke-pulykamellel. Mivel én sem szeretem az ilyen telítős ételeket, és ennél kövérebb már nem szeretnél lenni, mint amilyen vagyok, azonban imádom a székelykáposztát, így kicsit "lájtosabbra" csinálom. íme a recept.

Székelykáposzta

Hozzávalók:

- savanyúkáposzta

- sertéskaraj

- pirospaprika

- só

- bors

- köménymag

- babérlevél

- vöröshagyma

Elkészítés: Megdinsztelem kevés olajon a hagymát, utána leveszem a tűzről, pirospaprikát szórók rá. Beleteszem a felkockázott húst és pörköltet főzök belőle. Amikor a hús más félig megfőtt ráteszem a tetejére a kinyomkodott, esetleg átmosott savanyúkáposztát. Nem szoktam megkeverni, öntök rá egy kis vizet és lefedem. így főzőm, amíg el nem készül. Én hosszú lével szeretem, így mindig öntök alá egy kis vizet, amikor elpárologja. Tejföllel, kenyér nélkül eszem.  Jó étvágyat.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://xmas.blog.hu/api/trackback/id/tr7234471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vimizo · http://www.vimizo.com 2007.11.20. 01:35:31

Szia:)
Én is hasonlóan szeretem, anyum tesz még bele gombócokat is. Húúú most de megkívántam:)

ice_nic 2007.11.20. 10:29:08

Szia!

Én is nagyon szeretem, a családban anyu nem csípi. Nekem nagymamám szokott gombócos székelykáposztát csinálni, na de az övére ha csak ránézek, legalább 3 kilót hízok. Azért csináljuk ilyen "könnyűre" mert nagyon szeretünk enni, és sok helyre kell mennünk szenteste vacsizni. :))
süti beállítások módosítása